Teman2 Blogspot

Dunia Facebook...

Abdul Basit...LEBARAN HIDUPKU SEBAGAI IBU



















25HB fEBRUARI 2010,1426PTG,kHAMIS :

Lahir seorang bayi lelaki yg ku beri nama Abdul Basit...aku selamat melahirkan anak secara pembedahan caesaran..Debaran memasuki blk bedah amat menyeramkan dan sejuk sekali...Ha.ha.Ha
Ketika pakar dan doktor memperlihatkan anak ku ketika perutku 'dikerjakan'gembira teramat sekali anak ku senyum dan kelihatan pipinya yg gebu...Aku menangis teresak esak,lantas doktor memberi kata2 yg sayu dan semangat membuat aku hiba dan bersyukur keajaiban Allah Subhana Taala...Ketika ku memandang wajah anak ku Abdul Basit perkara pertama yg terdetk di hati ku ialah...'aku dah jadi ibu'??? dan hadiah ini yg paling bermakna buat suami yg tersayang dan ku hormati...serta semua kaum keluarga ku yg menyayangiku seperti anak kecil yg manja...
Dikala selesai pembedahan dijalankan aku dpindahkan ke wad semula ketika sampai di muka pintu masuk utama bilik pembedahan suamiku memegang erat tapak tangan ku sambl berkata 'sayang ok tak'??lalu mata pintas memandang pembantu kesihatan dan jururawat bertanyakan soalan'nurse mana anak saya'???'anak selamat,sekarang ada di bilik nurseri bayi boleh tengok sekarang'????suami meminta izin utk dari ku untuk melihat anaknya di nurseri bayi...setelah dia pergi ke bilik itu dlm masa 15 minit,suamiku kembali ke katilku lantas menarik kain langsir menutup rapat hanya kami berdua saja dengan x semena mena suami ku meraung raung menangis serta berubah air mukanya,kerana kami dikurniakan anak akhirnya..Allah hu Akbar...
Sebagai seorang wanita aku merasaka kehidupaku sempurna dan lebih bermakna...aBDUL bAsit kau lah pembuka lebaran hidupku...



p/s:Kepada wanita diluar sana jangan berputus asa jikalau belum dikurniakan anak lagi....Doa dan usaha yg seiringan akan membuahkan hasil yg baik...Rezeki akan menyebelahi kita suatu hari nanti...Apa pun pelihara rumahtangga kita sebaiknya walaupun masih belum dikurniakan anak lagi...rezeki akan datang jua kepada kita...TERUSKAN DOA DAN USAHA