Teman2 Blogspot

Dunia Facebook...

Kad Priviledge-Pelancongan...

Percutian,Perjalanan,Pelancongan,Pengembaraan & Tempah Bilik...

Baru tadi kami gie Pasaraya Tesco,Cheras...Nak beli susu & lampin pakai buang...Dh settle beli brg2 tu kami didatangi 2 org lelaki yg menunjukan banner sebesar besar alam tentang percutian domestik& luar negara..Wah mmg menarik...Pakej dia ada rm399,rm499&rm699..Dia siap tunjuk buku org2 yg dh register & letak deposit ikut suka& kemampuan...Wah tgk tmpt pelancongan tu ada rm399 bole bawak berapa je org ahli keluarga yg ada....kalau satu kapal pun x pe..Aku dgr je,teringat kt kaum keluarga ku..Si mamat yg jual kad priviledge tu siap kata nak letak down payment berapa2 pun x pe..asalkan cukup setahun bayar full payment...

Bab Bisnes Card...



Asben dengar n bg respon pada si mamat tu tanda kita nie layan la produk dari syarikat atau syarikat dia sendiri yg mungkin tipu org...Sebagai org yg berminat,aku telah minta bisnes card company tapi x de...HABIS....katanya...aku mulai pelik...seperti ada sesuatu..cara dia present kelam kabut..& x teratur gamaknya...Itu bab bisnes card... 
 
 
Bab Tempah Bilik...



Aku tanya tentang bab bilik pulak..'semua kami sediakan ...kalau pakai kad kami confirm senang tempah bilik,lagi2 time bulan 12 lagi full bilik & hotel pun kenakan harga bilik tinggi...Macam2 la dia janji...Makin lama aku dengar dia bercakap, makin lama aku rasa syak& rasa tertipu...


Bab Tempah Tiket Kapal Terbang...



"kak kalau dgn company kita bole dapat diskaun...murah sgt..Baik dlm negara atau luar negara"...mamat tu janji manis.Aku dengar je la...Air Asia la,Mas la,Firefly la...      bla....bla...bla..


Bila keje rumah & anak settle aku mulai on laptop nk tgk ttg kesahihan kad & macam2 lagi la...Bila aku taip & ternampak ruangan forum tentang kad pelancongan & percutian nie...Dengan rasminya aku tidak akan tertipu oleh mana2 org. ...mcm2 skrg org nak tipu org...Aduh


Tapi ada agen atau syarikat yg operasi bisnes pelancongan yg betul & jujur...tapi kena survey betol2 la...

Jadi kita kena  ada sikap berhati hati....& menyelidiki tentang agent@ syarikat yg nak kita berurusan tu...




Be careful...



 


Tiada ulasan: