Teman2 Blogspot

Dunia Facebook...

My First Experience At The Mosque Sultan Mizan,Putrajaya..

12 fEB 2011,aHad

Sempena sambutan Karnival Wow Putrajaya selama 3 hari..Aku,ank&asben hang out sekitar Putrajaya so early utk elak sesak n park full..Dalam pusing2 sekitar Putrajaya,jam menunjukan pukul 7:15 petang and beritahu asben utk solat Maghrib di  Masjid Besi Sultan Mizan..Tempat Angkasawan Negara Datuk Sheikh Muszaffar & Datin Harlina tu...Memang best&gah masjid tu...

Masjid nie memang memberi kemudahan yg selesa pada mereka yg nak beramal ibadat..Menarik nya disini dewan utk solat memang diasingkan melalui aras2 tertentu dan utk pergi ke aras tu bole menaiki lif&eksalator...Dahsyat betul..Masjid di Putrajaya memang luas dan ada 2  masjid sekitar Putrajaya..

ruang ambik wudhu

sume dok tunggu nak naik eksalator

tepi nie sume air..budak2confirm main2


ruang solat


ruang atas kubah
mereka& aku tgh tunggu turn nk pakai telekung



Selesai solat terus ke karnival tapi kami x join mini konsert sbb tempat yg ramai2 membahayakan kesihatan my son..Lagipun zaman  tgk show dh abis and puas sgt..Dari zaman anak dara,bini org sampai zaman x de ank....Dh puas dh..Kami hanya jenguk2 kedai yg mempamerkan produk mereka...Pameran kereta x ketinggalan...trak utk main motor kecik pun ada..Ramai yg duk try mtr..Jualan barang2 mainan berlampu x yh cite la..Dh mcm i.City pulak....Aku mmg x galak ank beli mainan so aku suruh asben duk dekat ngan org jual2 tu..Biar ny baby cuci mata...Apa yg bole aku ckp katakan 'Tidak Mainan'..Mainan di rumah cukup la..Itupun hadiah dari org...Dari beli mainan tu lebih baik saving..Kalau x takkan saving anak aku nk mencecah rm2k..












P/S: utk jimat ruang n x nk bwk telekung hanya bwk sarung tangan&stoking utk jimat ruang beg...Jadi kita solat dimana saje.











Tiada ulasan: