Teman2 Blogspot

Dunia Facebook...

Tonsil n Sakit Mata

Khamis 24 Feb 2011(8mlm-9)Klinik Famili BTS

Basit disahkan demam dan kena tonsil..Bahasa pasar nya bengkak n merah2 kt tekak tu...Actually doktor ckp maybe kena bersin org..Virus2 persekitaran...Anyway adik lelaki ku serumah dengan kami  sbb asben x de utk 2bulan..Jadi tugasnya utk duduk dgn kami utk sementara saje..Adik aku mmg sentiasa bersin sbb resdong n mmg serius about tonsil..Jadi x semena mena anak aku terkena jangkit..Doktor bg ubat demam n antibiotik...Untuk keselamatan anak, aku suh adik lelaki aku balik n x perlu jaga aku n ank lg...Dia pun faham..Adik aku still jenguk bila free atau dtg rumah aku kalau dia keje lebih masa..Untuk memastikan keselamatan..

antibiotik n demam


Ahad.27 Mac 2011 (9mlm-12mlm) HUKM,Cheras

Basit still x baik jugak and aku suggest pd adik ku htr ke HUKM untuk pemeriksaan secara detail..Ubat antibiotik habis...Untuk pengetahuan ibubapa kalau anak2 dh minum antibiotik x ok jugak jgn sambung ubt antibiotik n i syorkan gie hospital kalau panas x kebah ..Sampai je di hospital terus nurse kata kena ambik darah sbb ank x ok jugak dh mkn antibiotik...Kena check darah(ambik darah) sbb dh mkn antibiotik still x baik jugak...Doktor marah kalau kita pandai2 sambung antibiotik...Nasib baik aku x beli kt farmasi setelah ubt antibiotik habis...Firasat aku untuk terus g hospital adalah langkah terbaik...Bila check  n keputusan darah dapat basit ok    ..x de masalah..Cuma doktor ckp kalau boleh jgn duduk org yg selalu bersin resdong contoh nya n ada tonsil...Org yg ada tonsil x leh campur2 makanan n bekas minuman nya...Begitu jugak kalau org bersin,pastikan selalu tutup hidung dan mulut.. Semasa Basit di ambik darah langsung x nangis ..Alhamdulilah la x takut.. Kalau meronta atau nangis takut jarum tertusuk ke dlm kulit BAHAYA jugak la...Takut jadi apa2...Last sekali dia panggil PAPA.Tu yg nurse kt situ kata alalala...Panggil papa..


uncle tonsil , basit kena jangkitan tu..






tunggu giliran


Isnin 28 Mac 2011 (9:30 pg-10:30pg) Rumah Sakit Angkatan Tentera,Kem Sg Besi

Basit sakit mata dan merah..Aku yg sakit dulu sakit mata nie..Sebelum nie dh g klinik kena la caj RM45...Hari nie g hospital askar pulak.. free kan jadi terus bawak anak...Drive sendiri mencabar la nak bwk anak yg tgh besar nie...Jauh sikit la antara bukit jalil  dan sg besi nie...Gagah la drive ..Adik ku dh selamat g kerja...jadi aku kena buat sndiri...So doktor askar bg ubat utk ibu dan anak..Ubat demam,gel mata,ubat titik, selsema dan gatal...So sampai rumah msk bubur,stand by nk bg ubt..Dh msk  bg mkn bubur dan terus basuh tangan Basit .. kotor2 sbb singgah ke pej.pos byr bil tadi, tu yg basuh tangan kerana anak aku hisap jari...Bg mkn ubt terus tido..

ubt sakit mata

ibu sakit dulu,pas tu ank pulak





Anyway tq pada Husin Wpn sbb buatkan gerenti letter...Rakan setugas suami ku...





Tiada ulasan: