Teman2 Blogspot

Dunia Facebook...

Dah Setahun.......

Hulu Terengganu,Kuala Berang
Kampung Binjai Kertas


Penghujung bulan Julai balik ke Terengganu setelah setahun tidak balik ke kampung mak mertua...Kebetulan asben dpt cuti dan sekarang musim buah durian...6 pokok durian sentiasa luruh buahnya...Itu pengalaman pertama ku dgr buah durian luruh...Hebat sekali..Mana tak nya aku dibesarkan di Kuala Lumpur mana nak merasai pengalaman seperti ini..Bertuah aku kerana mempunyai suami yg asalnya org kampung...


luruh lagi....




Mmg puas la aku makan buah durian....Comel2 buahnya. Paling best isi ..mak oiiiiiii gemuk,montel,lembik,manis,kuning n buah nya tersorok sorok...yg paling penting bau...Sekarang alhamdulilah kesihatan aku mulai ok...tidak bau durian dh pening n sakit kepala sampai masuk hospital kecemasan masuk air..


pose

asben feel good blk kg dia..




Dalam seminggu di kampung aku ,asben n ank ke Pasar Payang membeli keropok losong n keropok keping utk diberi pd mama,adik2 dan jiran ku...Dikesempatan itu asben hadiahkan sepasang telekung berwarna ungu...Terima kasih sayang....


cantik x??








Teringin jugak nak beli kain sutera kt pasar payang tu tapi harganya paling murah rm100...Kalau seratus punyer design nmpk mcm old fashion sikit....n nmpk buruk....Songket lg la mahal2....x pe biarlah jurujual je pakai sbb mahal sgt jual....Tgk la kalau ada rezeki nk jugak beli sehelai...Kalau duit asben penuh satu bonet kereta tu...Apa pun berbelanja ikut kemampuan...Kebetulan ada org kg yg sedekah telur penyu ..k la ...Tempoyak jugak di buat sendiri oleh mak mertua aku....tq mak...


Basit punyer keletah suka sgt sbb umh kg luas n penuh mcm2 binatang...dh mcm zoo...Pokok2 n tumbuhan mmg menghijau n mengeluarkan hasil...Salah satu sbb penghuni nya(mak mertua) solat x tinggal sbb tu rezeki Allah sentiasa ada n tanahnya subur...


mak mertua

biras aku kak dah

port kt dapur...

sibuk main

buai laju2

manja ngan tok

nk turun la tu..



dapat pitih balik kg n g opis mak tok terus masuk buku

**Insyallah raya nie balik Terengganu**

Tiada ulasan: