Teman2 Blogspot

Dunia Facebook...

Janganlah Buat Ibu Cemas...

                             Memang cemas!!!



Basit boleh hilang dalam rumah..Rumah kami ada 2 bilik air yg dipisah antara tandas dan bilik mandi..Aku duk dlm tandas...Bila keluar je aku langsung x nmpk kelibat ank lelaki ku...Senyap je..Aku gelabah cari2 kt mana nie??Aku dh mula bercampur campur perasaan...Tetiba je dengar Basit bukak pintu bilik mandi..Sambil dakap syampu mandian dan ubat gigi ...Rupa2rupanya dia duk kt situ..Aku mula cuak dan mula berfikir yg bukan2...Jadi aku ambik insiatif utk bt sesuatu...Keadaan seperti aku tgh masak,solat&kemas rumah mengundang aku terlepas pandang seketika pada anak...Aku x nak perkara ini berulang sekali lagi...Buatnya kalau dia masuk dalam lubang jamban duduk..x pasal2 kecelakaan &kemalangan pada anak ku...

Jadi aku terus pergi ke kedai hardware(perkakasan rumah) untuk beli alat yg boleh tutup pintu supaya Basit x leh bukak pintu tu..Maklumlah sekarang dh pandai bukak tutup pintu tu..aku duk cite ngan tauke kedai, dia pun cadangan alat nie...Sambil tauke tu cari2 brg yg aku order aku mintak mangga nak kunci pintu tu nanti...
Kos beli brg2 nie rm15.. Tapak mangga 2 keping,Mangga 2 biji dan penyangkut baju dinding..

Kebetulan  aku nak masuk parking..  Ternmpk abg Indon tu nk kuar naik mtr..Aku pun hon kereta suh dtg umh mintak tolong drill tapak kunci mangga..Sebelum tu telefon asben mintak keizinan utk bawak masuk laki Indon tu buat keje rumah...Asben pun benarkan..Terus aku kata ok kt abg Indon tu...

Dah selesai aku pun bagilah upah rm10..Dia buat keje pun x sampai10 minit...Memang cepatla...
Dah siap tu Basit duk pandang n cuba nak bukak...Tapi x bole...Apalagi melalak lalak duk usaha nak tarik jugak...Huhuhu....Perangkap ibu menjadi!!!!



selesai 1 bab
 Sambil tu sempat la tanya upah nak pasang tiles(jubin) kt luar rumah..RM100 je...Simen n brg2 nk buat keje dia sediakan...Cuma dia suh kita beli tiles sendiri ikut citarasa kita..Dia cuma tolong pasang je...Ok lah rm100..Ada org tu mintak rm280..Mahal yea..

K la..Anyway buat mereka diluar sana hati2 ngan kawasan rumah kita takut terdedah bahaya pada anak2 kita..Terutama sekali ketika kita tgh mandi,solat,tidur dsb nya..Anak2 akan meneroka kawasan rumah dan boleh mendatangan bahaya pada diri anak itu sendiri...Bahan2 kimia letak la tmpt tinggi..Kalau bole jangan nampak dari penglihatan mereka...K selamat membaca blog aku..Bye...Ibu2 Bapak2...

Tiada ulasan: